Velký muftí jeruzalémský: Na Chrámové hoře nikdy nebyl židovský Chrám (+ video)

Velký muftí jeruzalémský: Na Chrámové hoře nikdy nebyl židovský Chrám (+ video) 5.00/5 (100.00%) 14 ohodnocení

muftí Muhammad Ahmad Hussein
muftí Muhammad Ahmad Hussein

Židovský Chrám na Chrámové hoře v Jeruzalémě nikdy neexistoval. Prohlásil to 25. října 2015 v rozhovoru pro Kanál 2 izraelské televize velký muftí jeruzalémský šejch Muhammad Ahmad Hussein (محمد أحمد حسين).

Na otázku, zda souhlasí, že na Hoře byl židovský Chrám, muftí v arabsky vedeném rozhovoru odpověděl, že mešita al-Aksá byla mešitou „před 3.000 lety a před 30.000 lety“ a že jí je „od stvoření světa a nikdy nebyla ničím jiným.“

„Toto je mešita al-Aksá, která postavil Adam, mír s ním, anebo andělé v jeho době,“ dodal muftí ve vztahu k mešitě, která byla prokazatelně postavena v 8. století chalífou Abd al-Málike ibn Marvánem.

rozhovor s muftím v čase 01:50

Muhammada Ahmada Husseina jmenoval muftím v roce 2006 vůdce arabské autonomní Palestinské správy Mahmúd Abbás. Muftí v minulosti podpořil sebevražedné bombové útoky proti Izraelcům.

Jeho ahistorický výrok byl pronesen po týdnech arabských protiizraelských násilností, které mezi jinými podnítila obvinění palestinských představitelů, že Izrael chce rozdělit Chrámovou horu na muslimskou a židovskou část, postavit na Hoře synagogu nebo dokonce zbořit tamní mešitu al-Aksá. Izraelští představitelé tyto lži, šířící se pravidelně už roky, striktně odmítají, nicméně ty si žijí vlastním životem.

Chrámová hora je místem, kde ve starověku stál první i druhý židovský Chrám. O řadu staletí později, po proniknutí islámu do Svaté země, byly na Hoře vystavěny mešity al-Aksá a Skalní dóm.

O existenci obou Chrámů existují bohaté archeologické i písemné důkazy, a to dokonce i z muslimských zdrojů. Například muslimský dějepisem Muhammad ibn Ahmad Šams al-Dín al-Muqaddásí v 10. století napsal při popisu Sýrie a Palestiny, že „v Jeruzaléme je Davidova modlitebna a jeho brána; jsou zde divy Šalomounovy a jeho města“ a že základy mešity al-Aksá „položil David.“

Muftího vyjádření, nad nímž nelze jen tak mávnout rukou, neboť jde o prohlášení vysokého muslimského duchovního, je další v dlouhé řadě snah překrucovat historii a upírat Židům jakékoliv právo na nejsvatější místo judaismu.

Také rabi Chaim Richman, mezinárodní ředitel Chrámového institutu, nepovažuje popírání existence Chrámů za nic nového: „Fenomén popírání Chrámu není pro (islámskou nadaci) Wakf (spravující Chrámovou horu) nic nového. Snaží se fyzicky a rétoricky popírat židovskou historii na Chrámové hoře po desetiletí. Nicméně do roku 1948, než přepsali historii, vlastní psané průvodce Wakfu jasně uváděly, že Skalní dóm se nachází na nesporném a univerzálně přijímaném místě Šalomounova Chrámu.“ Tím narážel na příručku Wakfu z roku 1924, která výslovně hovoří o dvou židovských Chrámech na Hoře v období starověku.

Podobný názor má Itamar Marcus, ředitel neziskové organizace PMW (Palestinian Media Watch). „Muftího přepisování dějin není nové a jde o základ ideologie Palestinské správy. Popírání židovských dějin v Zemi Izrael je základem pro popírání práva Izraele na existenci. Jedním ze základních prvků revize dějin ze strany Palestinské správy je popírání toho, že v Jeruzalémě byl Chrám, a tohle přichází od špiček Palestinské správy,“ uvedl.

Marcus citoval muftího výrok z roku 2010, kdy řekl: „Na místě mešity al-Aksá nikdy nebyl Chrám, v žádném období, v žádné době, žádné židovské bohoslužebné místo nebo něco podobného.“

Mahmúd Abbás, tzv. umírněný a Západem akceptovaný vůdce Palestinské správy, označil židovské dějiny Jeruzaléma za „iluze a legendy“ a „bludné mýty“ a důsledně hovoří o „údajném Chrámu.“

Abbásův projev ze září 2015, kde slibuje, že „nedovolíme Židům, aby svýma špinavými nohama se promenádovali po mešitě al-Aksá“, čímž je míněna celá Chrámová hora

Na Chrámovou horu v Jeruzalémě, která je jak již řečeno nejsvatějším místem judaismu, mají Židé omezený přístup a na rozdíl od muslimů se na Hoře nesmějí modlit. Arabové navíc pravidelně pořádají na Hoře výtržnosti, jimiž se snaží znepříjemnit či zcela vyloučit i omezené židovské návštěvy Hory.

Izrael v současnosti jedná s Jordánskem, které Horu formálně jako nadřízená autorita Wakfu spravuje, o instalaci kamer na Horu tak, aby bylo možné monitorovat případná narušení statusu quo z kterékoliv strany. Palestinská správa přítomnost kamer na hoře odmítá.

3 komentáře u „Velký muftí jeruzalémský: Na Chrámové hoře nikdy nebyl židovský Chrám (+ video)“

  1. Ten člověk je buď nesoudný fanatik nebo totální dement! Mešita před 3 000 lety? Dokonce před 30 000? Vždyť islám je starý sotva 1500 let!!!??? A kde byli Arabové, když existoval
    Davidův a Šalomounův Izrael??? Na Arabském poloostrově. Inu jak se u nás říká: dub zůstane dubem a pařez pařezem. A já k tomu dodám, že také blb blbem a dost možná i
    pablbem. A takoví jsou schopni veřejně popírat, že v Osvětimi žádné zplynování neprobíhalo, že je to jen výplod židovské propagandy.

  2. mají muslimové zakázané drogy? Některé mají účinky shodné s výroky tohoto člověka. Nebo častým čicháním toluenu lze dosáhnout podobných výsledku i následků za poměrně nízkých pořizovacích nákladů…ale ten dopad 😀

Komentáře nejsou povoleny.