Jako součást tažení proti ortodoxním spoluobčanům se ve sdělovacích prostředcích široce diskutovalo o povinném zavedení základního balíčku vyučovacích předmětů s tím, že škola, která tyto předměty učit nebude, nedostane státní dotaci.
Jednalo se, jak jinak, o ortodoxní chlapecké školy, které učí podle starých systemů vzdělávání v Talmudu. Žáci těchto škol dostávají ovšem také komplexní vzdělávání, protože studium Talmudu, je-li vedeno dobrými učiteli dává velkou šíři vzdělání z různých oborů, pěstuje u žáků schopnost se učit a schopnost se soustředit. Pracuje s jazykem a tím přispívá ke schopnosti žáků porozumnět psanému textu i na vysoké úrovni. Podle výzkumu, který provedli američtí vědci se absolventi ješiv mohou bez problémů hlásit na všechny obory na univerzitách, protože jsou schopni analytického myšlení a mají rozvinuté paměťové schopnosti. Samozřejmě, že ne každý žák, který absolvuje ortodoxní školu je génius a může rovnou přejít na univerzitu, ale tak tomu není ani u absolventů sekulárních škol. 
Pokračovat ve čtení “Sekulární školství versus ortodoxní” »